Equivalent Effectiveness of talking therapies

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Equivalent Effectiveness of talking therapies

Mensaje  jordytellez el Lun Abr 07, 2008 11:32 pm

Effectiveness of cognitive-behavioural, person-centred, and psychodynamic
therapies in UK primary-care routine practice: replication in a larger
sample

Background

Psychotherapy's equivalence paradox is that treatments tend to have
equivalently positive outcomes despite non-equivalent theories and
techniques. We replicated an earlier comparison of treatment approaches in a
sample four times larger and restricted to primary-care mental health.

Method

Patients (n=5613) who received cognitive-behavioural therapy (CBT),
person-centred therapy (PCT) or psychodynamic therapy (PDT) at one of 32 NHS
primary-care services during a 3-year period (2002-2005) completed the
Clinical Outcomes in Routine Evaluation - Outcome Measure (CORE-OM) at the
beginning and end of treatment. Therapists indicated which approaches were
used on an End of Therapy form. We compared outcomes of groups treated with
CBT (n=1045), PCT (n=1709), or PDT (n=261) only or with one of these plus
one additional approach (e.g. integrative, supportive, art), designated
CBT+1 (n=1035), PCT+1 (n=1033), or PDT+1 (n=530), respectively.

Results

All six groups began treatment with equivalent CORE-OM scores, and all
averaged marked improvement (overall pre/post effect size=1.39). Neither
treatment approach nor degree of purity ('only' v. '+1') had a statistically
significant effect. Distributions of change scores were all similar.

Conclusions

Replicating the earlier results, the theoretically different approaches
tended to have equivalent outcomes. Caution is warranted because of limited
treatment specification, non-random assignment, incomplete data, and other
issues. Insofar as these routine treatments appear effective for patients
who complete them, those who fail to complete (or to begin) treatment
deserve attention by researchers and policymakers.

William B. Stilesa1 c1, Michael Barkhama2, John Mellor-Clarka3 and Janice
Connella4

a1 Miami University, Oxford, OH, USA

a2 University of Sheffield, Sheffield, UK
a3 CORE Information Management Systems, Rugby, UK
a4 University of Leeds, Leeds, UK
Correspondence:

c1 Address for correspondence: Professor W. B. Stiles, Department of
Psychology, Miami University, Oxford, OH 45056, USA. (Email:
stileswb@muohio.edu)

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Re: Equivalent Effectiveness of talking therapies

Mensaje  un perro madrileno el Lun Mayo 19, 2008 5:42 pm

La verdad es que cuando leí este tema me dieron ganas de leer el artículo, y así lo hice. Bien, las única conclusiones que se pueden sacar de este artículo es que ya publican cualquier cosa, y que los terapeutas tienden a dar el alta cuando el paciente mejora más o menos lo mismo, independientemente de la orientación teórica que siga.

No han controlado la psicopatología de los pacientes (Hay desde psicóticos a problemas laborales), casi todos son de atención primaria, sobre todo en el "enfoque centrado en la persona", tampoco controlan el número de sesiones, la muestra de "ECP" es el doble de la usada con el "enfoque dinámico", las "etiquetas" del enfoque teórica son confusas, solo usan una medida para ver la mejoría, etc. Y podría seguir, sobre todo con la interpretación de los resultados, que es increíblemente parcial.
Ni siquiera se puede concluir que la psicoterapia funciona, porque no usan grupo control...

Un desastre, vamos.


Un saludo.

un perro madrileno

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